maandag 11 januari 2010

Creatief met fruit

Naar aanleiding van dit filmpje, wil ik daar wat reacties bij geven :

- Super zalig mega filmpje! Ik ben al aan het dagdromen over de veggiedag bij ons op school en dan heb ik toch al mijn inleiding (nu nog directie en medecollega's overtuigen...).

- Lief en ik eten beiden geen vlees. De kinderen eten 1 maal in de week vlees op school, bij anderen en als ik het koop tijdens vakanties (meestal biovlees). Ik durf de kinderen niet zonder vlees op te voeden (stel, stel, stel...dat ik nu iets mis doe en ze houden daar later iets aan over...) EN ze moeten later zelf beslissen wat ze gaan doen en waarom.

- Ik ben soms nogal een freak als het op gezond eten aan komt : de kinderen mogen geen boterhammen met confituur of choco mee doen naar school, ook fruit wordt in de boekentas gestoken (en jawel ook een koek - ik ben nog altijd menselijk...), iedere dag komen er verse groenten op tafel, soep in de winter zit voooooool met vitamientjes, als ze ziekjes zijn krijgen ze een vitamineshot van vers fruitsap, ze moeten van elke groente proeven (en hun lievelingsgroente is spruitjes, echt waar) enz.

- Daarom wil ik voor de verjaardagen ook altijd een redelijk gezonde traktatie meegeven. Hieronder wat foto's van hun vorige verjaardag (dit jaar zitten ze beiden op een nieuwe school en kan ik het concept nog eens gebruiken).



3 opmerkingen:

ByMiekK &Sew zei

Heel leuk, vooral die banaan! En inderdaad, gezond kan ook heel lekker zijn!

Sabine zei

superleuk gedaan!

Kir zei

Hier worden de kinderen ook opgevoed met super gezond en lekker eten. Ze kregen enkel fruit en groentjes mee naar school (oej, ben ik dan niet menselijk) en mogen pas een boterham met iets zoets eten, nadat ze eerst een gezonde hebben gegeten. In de brooddoos gaan enkele gezonde boterhammen mee.
Ben blij om een gelijk gezinde te vinden.